Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 10, 2013

5 Fungsi GLA Complex Shaklee



Assalamualaikum.
Pada hari ini saya ingin bercerita tentang GLA Complex, salah satu produk Shaklee yang mendapat sambutan hangat di pasaran. Ada 5 sebab utama kenapa anda perlu mengambil GLA Complex Shakle. 


5 Fungsi GLA Complex Shaklee yang WAJIB anda TAHU ! : 

1.   GLA Complex Membantu Meningkatkan Peluang Untuk Hamil
Bila tengok tajuknya seperti kita membelakangi yang MAHA PENCIPTA, ingat ye kita hanya merancang dan berusaha, namun ALLAH swt yang memberikannya dan kita sebagai makhluknya mestilah berusaha, disertai dengan doa dan tawakkal. Alhamdulillah ya, setakat ini,  memang banyak testimoni daripada pengguna produk  ini yang berjaya hamil dengan GLA Complex ini. Saya tidak bercakap kosong ye, jika saudara saudari taip je kat google atau kat Facebook, memang banyak benar testimony yang telah Berjaya.
Baiklah, di sini saya terangkan bagaimana GLA Complex membantu meningkatkan peluang untuk hamil?
Secara ringkas, GLA (asid gamma linolenik) sebenarnya membantu seseorang wanita itu untuk menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Cecair mukus ini sangat penting kerana ia membantu memudahkan pergerakan sperma ke tiub fallopio di mana ovum sedang menanti untuk disenyawakan. Dengan kandungan GLA yang cukup, cecair mukus ini turut membantu jangka hayat sperma bertahan di dalam tiub fallopio sehingga 5 hari dengan izin ALLAH ya. Jadi, secara tidak langsung peluang untuk persenyawaan berlaku ketika tempoh subur akan meningkat walaupun suami dan isteri tidak bersama ketika itu.
Namun begitu, untuk hasil terbaik, saya sarankan bagi isteri, amalkan GLA Complex bersama B Complex dan ESP manakala untuk suami pula amalkan Zinc dan Vita E.


2.   GLA Complex Membantu Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)
Senggugut? Pernah mengalaminya, pasti rasa tak suka dengan kehadiran haid setiap bulan kan? Antara sebab kenapa kita wanita mendapat senggugut adalah kerana kekurangan asid gamma linolenik ini di dalam tubuh. Jadi, dengan mengamalkan GLA Complex dan dengan izinNYA akan membantu mengurangkan ketidakselesaan ketika PMS ini.

3.   GLA Complex Membantu Mencantikkan Kulit Wajah
Bagaimana ye GLA Complex dapat mencantikkan kulit? Ini kerana GLA Complex Shaklee turut diperkaya dengan vitamin E yang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan kulit. Dengan fungsi GLA Complex sendiri yang membantu mengatur fungsi hormon dalam tubuh, kehadiran vitamin E ini menjadikan kulit anda tampak lebih lembab, mengurangkan jeragat, tiada lagi kilauan minyak dan berseri-seri.
Bagi mendapatkan kesan yang optimum, saya syorkan diamalkan bersama ESP.
 
4.   GLA Complex Untuk Kesihatan Jantung
Bagaimana GLA membantu kesihatan jantung kita? GLA mengandungi lemak Omega-6 yang dapat membantu menurunkan paras kolestrol ‘jahat’ (LDL) dalam badan, meningkatkan paras kolestrol ‘baik’ (HDL);  mengurangkan mendapan kolestrol pada dinding arteri (dengan bantuan vitamin E) dan merupakan lemak tidak-tepu yang membantu mencairkan lemak-tepu. Semua ini dengan izin ALLAH ye. Segala sesuatu yang berlaku di atas dunia ini adalah dengan izin ALLAH SWT belaka ya.
Bagi hasil yang terbaik untuk penjagaan jantung, saya sarankan diamalkan bersama Omega Guard dan CoQ Health Plus (khusus untuk penjagaan jantung).

5.   GLA Complex Untuk Awet Muda
Anda perasan tak, ramai di kalangan wanita mengambil suplemen EPO (Evening Primrose Oil)? Jika ditanya, jawapannya ialah ‘untuk awet muda’. Betul la tu! GLA Complex Shaklee ini juga merupakan salah satu EPO dan ternyata memberi kesan lebih hebat inshaALLAH kerana kandungan GLA yang dua kali ganda EPO normal, ditambah dengan vitamin E dan minyak bunga matahari dimana semua ini bersifat anti-oksida, free-radicals, immune-system. Hormon prostaglandin yang terhasil dengan cukup juga sebenarnya merupakan pertahanan semulajadi tubuh terhadap penuaan.
Bagi yang benar2 nak AWET MUDA, saranan saya ambillah GLA Complex bersama tonik ajaib Vivix atau ESP.

JOM KEKAL CERGAS DGN SHAKLEE...

BERMINAT UNTUK MEMBELI @ MEMBELI DENGAN HARGA AHLI ?

HUBUNGI SAYA, PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA
COD KUALA LIPIS
Pn Siti Aishah Hasan
ID Shaklee : 923918
PHONE : 019-9080915
http://www.facebook.com/siti.ai.7

1 comment:

  1. shaklee ni bagus jugak yaa,ramai yg dah ambil,saya je x ambil2 lagi.. insyaAllah ada $$$ nanti,saya nak jugak.. hehe btw,saya follow mama n jemput mama join GA ni http://nooramyma.blogspot.com/2013/09/special-giveaway-2013-by-misz-nadea.html

    mesti join tau sebab hadiahnya ohsem.. ^^

    ReplyDelete