Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 1, 2014

Aenemia / HB rendah ketika HAMIL & Petua atasinya

Assalamualaikum..
Apabila melihat tajuk ini, teringat saat saya mengandungkan anak sulung dahulu di mana ada la 2, 3 kali juga kad pink saya tu ditulis dengan pen merah. Maknanya HB rendah la, 10.0 dan ke bawah.

Untuk maintainkan HB, saya amalkan petua berikut :-
  • makan kerang 
  • hati ayam - sekarang da tak lalu nak makan hati ayam sebab dulu makan ni kerap sangat
  • makan buah delima - sangat berkesan buat saya..mendadak naik terus.
  • minum air susu kambing Hi-Goat..sambil tutup hidung..last2 suamik saya yang habiskan. sememangnya saya memang tidak makan kambing dan apa-apa aje la yang ada kaitan dengan kambing. Tapi, itu kan makanan kegemaran Rasulullah...kena berusaha juga ni nak bagi gemar makan kambing
  • makan kurma dan minum jus kurma + kismiss At-Thoiyyibah.
  • minum susu anmum untuk ibu hamil
Ini petua yang saya amalkan masa hamil anak sulung. Masuk anak kedua ni, saya da mula berkenalan dengan Shaklee. Jadi saya ambil Vitalea, Vit B Complex dan Ostematrik.Sangat-sangat berpuasahati kerana terasa diri cergas aje. Sakit-sakit pinggang dan tulang belakang pun dah takde sangat. Masalah HB pun tiada lagi. :-).. Jadi, tiada lagi bebelan nurse tu yang sebab hb kita rendah.

Obimin?? pun dah tak ambil juga. Menurut satu eksperimen yang dilakukan sendiri di rumah, bukan saya ye SID lain..apabila dibandingkan obimin dan vitalea memang sangat berbeza. Bagaimana? Ambil 2 biji gelas yang diisi air. Sebiji gelas masukkan vitalea dan sebiji lagi masukkan obimin. Hasilnya selepas beberapa jam, obimin masih kekal keras seperti sebelum dimasukkan ke dalam air tetapi vitalea pula tinggal serbuk sahaja. Kesimpulannya Vitalea mudah larut dan mudah diserap.Itu kita bandingkan semasa dalam air. Bagaimana pula jika daam badan kita setelah bercampur dengan pelbagai makanan yang kita makan. Vitamin manakah yang akan lebih mudah diserap oleh badan???

Oh, ya!  Kat bawah ni juga turut saya sertakan perkongsin seorang customer yang telah consume ESP, Vitalea, Vita-C dan B Complex Shaklee. Beliau sangat berpuashati kerana kenaikan badannya konsisten dan tiada lagi anemia. Terima kasih Pn Rose atas perkongsian.





JOM KEKAL CERGAS DGN SHAKLEE...
BERMINAT UNTUK MEMBELI @ MEMBELI DENGAN HARGA AHLI ?
HUBUNGI SAYA, PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA
COD KUALA LIPIS
PHONE : 019-9080915
ID : 923918 
(*Jika anda singgah di mana2 cawangan Shaklee, boleh gunakan ID saya untuk membeli dengan harga ahli. Saya izinkan special untuk warga pelawat blog ini sahaja.)


No comments:

Post a Comment